• Emailptgj@johor.gov.my
  • AddressBangunan Dato' Mohamad Salleh Perang, Kota Iskandar, Peti Surat 718, 79576 Iskandar Puteri, Johor Darul Ta'zim.
  • Emailptgj@johor.gov.my
  • AddressBangunan Dato' Mohamad Salleh Perang, Kota Iskandar, Peti Surat 718, 79576 Iskandar Puteri, Johor Darul Ta'zim.

Piagam Pelanggan (Teknologi Maklumat)

BilPerkaraTempoh (Hari Bekerja)

1.
Pembangunan sistem aplikasi baru berdasarkan keperluan pengguna mengikut spesifikasi dan jadual pembangunan serta perlaksanaan yang dipersetujui bersama. 1.1 Aplikasi skop kecil
1.2 Aplikasi skop sederhana
1.3 Aplikasi skop besar


6 – 12 bulan
12 – 18 bulan
18 – 24 bulan

2.
Penambahbaikan sistem aplikasi berdasarkan keperluan pengguna mengikut spesifikasi dan jadual pembangunan serta perlaksanaan yang dipersetujui bersama. 2.1 Skop kecil
2.2 Skop sederhana
2.3 Skop besar

7 – 14 hari
14 – 30 hari
31 – 60 hari

3.
Perkhidmatan aduan pengguna sistem dan bantuan sokongan teknikal 3.1 Penyelesaian secara dalaman
3.2 Penyelesaian melibatkan pihak pembekal  

1 – 3 hari
7 – 14 hari

4.
Penyelenggaraan Server (secara berkala)

4.1 Sistem SPTB
4.2 Sistem SHTJ
4.3 Sistem eStrata Johor

2 kali setahun
4 kali setahun
4 kali setahun

5.
Pengemaskinian Portal PTGJ  
5.1 maklumat lengkap dan perlu tindakan segera
5.2 maklumat peringkat biasa


1 hari
1 hari – 3 hari
Ubah bahasa »
Skip to content